Алгоритм вступу до інклюзивного класу чи групи
Згідно з Законом України «Про освіту» батьки мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття освіти для дитини. Школа чи дитячий садок, до яких звернулись батьки дитини з особливими освітніми потребами, зобов'язані створити інклюзивний клас або групу.
ЯК РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ АБО ГРУПІ?
1. Батьки мають звернутись до комунальної установи «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр», тобто за місцем проживання. До Тростянецького ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
2. Фахівці Тростянецького ІРЦ проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (далі — комплексна оцінка).
Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Тростянецького ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
3. Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.
4. Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.
5. Школа чи дитячий садок обов’язково мають створити інклюзивний клас або групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.
6. Наказом директора в закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу, відповідно до наказу МОН від 08.06.2018 року № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти». Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.
7. Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.
8. В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей дитини.
9. До роботи інклюзивного класу чи групи долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця особа не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.
10. Якщо фахівці Тростянецького ІРЦ у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.
Подати заявку на відвідування Тростянецького ІРЦ та отримати запрошення на консультацію можна за адресою: смт Тростянець, вул. Соборна, 103 та онлайн за допомогою автоматизованої системи ІРЦ.
КУ «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр»