Діагностичний інструментарій ІРЦ
Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини в Тростянецькому ІРЦ здійснюється з використанням комплекту діагностичних методик (Leiter-3, WISC – IV, Coners-3, PEP – 3, CASD).
Leiter-3 – застосовується для оцінки невербального інтелекту. Leiter-3 має широкий діапазон складності запитань, завдяки чому можна діагностувати як порушення інтелектуального розвитку, так і обдарованість. Інструмент LEITER-3 надає об’єктивну оцінку рівня інтелекту дитини, оскільки не потребує вербальних навичок. Результати є важливими для розробки індивідуальної програми розвитку дитини.
WISC – IV - застосовується для оцінки здібностей та потенціалу дитини (наявний інтелект), а також набутих знань і навичок.
Вимірює: вербальний інтелект, сприйняття; мислення; швидкість обробки інформації; пам’ять.
Діагностує: як порушення інтелектуального розвитку, так і обдарованість.
Використовується не тільки в якості тесту інтелекту, але і як основа для розробки індивідуальної програми розвитку дитини.
PEP – 3 - оцінює поведінкові прояви та здібності дітей.
Результати оцінювання: визначення сильних і слабких сторін розвитку дитини, як основи для складання індивідуальної програми розвитку; визначення рівня розвитку дитини; оцінка ефективності надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині та динаміки її розвитку.
Методика дає можливість оцінити «зону найближчого розвитку»,
оскільки результат оцінюється не тільки як «виконано» / «не виконано», а й як: «виконано за допомогою».
CASD - охоплює 30 основних і супутніх симптомів аутистичного спектру, які розділені на шість груп:
1. Проблеми з соціальною взаємодією.
2. Персеверації або повторювана поведінка.
3. Соматосенсорні порушення.
4. Атипове спілкування і розвиток.
5. Настрій і його порушення.
6. Проблеми з увагою і безпекою.
Результати оцінювання:
-
визначення сильних та слабких сторін розвитку дитини, як
основи для складання індивідуальної програми розвитку; визначення рівня розвитку дитини; оцінка ефективності надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині та динаміки її розвитку.
Coners-3 - застосовується для оцінки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності (СДУГ) та найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків.
Зазначені методики дозволяють знаходити об’єктивні фактори розвитку дитини, які впливають на її успішність у навчанні, зокрема:
-
визначити сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, спрямувати освітній процес таким чином, щоб кожна дитина змогла максимально реалізувати свої здібності;
-
забезпечувати наступність у розвитку при зміні різних рівнів закладів освіти;
-
будувати стратегію підготовки дитини до вступу до вищих закладів освіти;
-
досягти взаєморозуміння між закладами освіти, батьками та дітьми тощо;
-
результати оцінювання є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини та розроблення програмно-навчальних матеріалів для дітей з особливими освітніми потребами.
Комунальна установа «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр» запрошує дітей першокласників (з батьками) для обстеження по готовності до навчання в школі.