Алгоритм проведення комплексної оцінки
Проведення комплексної оцінки розвитку дитини – одне із завдань діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
Комплексна оцінка розвитку проводиться з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Тростянецького ІРЦ.
Під час проведення комплексної оцінки фахівці Тростянецького ІРЦ створюють атмосферу довіри та доброзичливості, враховують фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
У разі потреби фахівці Тростянецького ІРЦ проводять комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Фахівці ІРЦ знайомлять батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.