Інормація про стан роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2022 року
Робота із зверненнями громадян в Тростянецькій селищній раді та її виконавчому комітеті проводиться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».
Протягом І півріччя 2022 року до Тростянецької селищної ради та її виконавчого комітету надійшло 790 звернень громадян ( 606 з них – що стосуються земельних питань), що на 308 менше, ніж за відповідний період 2021 року. Відповідно до Закону України №2145-IX від 24.03.2022 року “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану”, зокрема пункту 5, забороняється безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації. Тому, кількість звернень зменшилась за рахунок зменшення кількості заяв щодо отримання у власність земельної ділянки. Заявникам, які зверталися з приводу надання у власність земельної ділянки рекомендовано повторно звернутися до Тростянецької селищної ради з заявою щодо надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки після закінчення воєнного стану в Україні.
Письмових звернень надійшло 785, 2 електронних звернення, в минулому році 5, 5 звернень під час особистого прийому, в минулому році 93 звернення. Суттєве зменшення кількості звернень під час особистого прийому пояснюється тим, що із початком військового вторгнення рф в Україну та оголошенням в Україні воєнного стану спостегігається зниження активності жителів громади на особистий прийом до селищного голови, крім того в минулому 57 звернень надійшло під час особистого виїзного прийому селищного голови.
Від інших органів влади та на Урядову “гарячу лінію” надійшло 11 звернень , 9 – в минулому році.
Тростянецькою селищною радою та її виконавчим комітетом виконуються вимоги Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».
Так, згідно пунктів 1,2 вищезазначеної Методики заступником начальника загального відділу апарату селищної ради забезпечено належну реєстрацію звернень громадян в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та журналі реєстрації прийому громадян. Звернення комплектуються у справи відповідно до вимог діючого законодавства.
На виконання пунктів 3,4 діючої Методики в селищній раді всі звернення, що надходять, розглядаються керівництвом селищної ради та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень повідомляються про результати розгляду їх питань.
Протягом 2022 року мешканцями громади порушено 790 питань, що на 353 менше ніж за відповідний період 2021 року.
Найбільш суттєві питання, які порушували громадяни протягом звітного періоду у своїх зверненнях стосувались: аграрної політики та земельних відносин – 615 (77,8%), соціального захисту – 74 ( 9,4%), житлово-комунального господарства – 59 (7,5 %) праці і заробітної плати - 9, будівництва та архітектури – 4, оздоровлення та відпочинку – 3, транспорту і зв’язку та – 2, освіти – 1.
Як свідчить аналіз, у зверненнях, що стосувались аграрної політики та земельних відносин - це питання власності на землю та земельні конфлікти, соціального захисту – щодо виплат внутрішньо-переміщеним особам, отримання матеріальної допомоги на лікування, житлово-комунального господарства – питання ремонту доріг.
В розрізі старостинських округів надійшло звернень : смт Тростянець -146, Гордіївський – 289 (пояснюється надходженням значної кількості заяв про надання у власність земельної ділянки), Савинецький – 79, Тростянчицький – 48, Летківський – 40, Будянський – 38, Капустянський – 20, Олександрівський – 16, Четвертинівський – 16, Оляницький – 13, Демидівський – 8, Глибочанський – 6, Ілляшівський – 6.
Від учасників бойових дій надійшло 19 звернень (більшість стосувалися надання матеріальної допомоги на лікування), від осіб з інвалідністю І,ІІ,ІІІ групи - 22 звернення, від ВПО (внутрішньо переміщених осіб) - 8 звернень. Крім того, основна робота щодо внутрішньопереміщених осіб ведеться відділом соціального захисту та охорони здоров’я селищної ради, куди ВПО звертаються з приводу тих питань, які входять до компетеції відділу.
Надійшло 7 колективних звернень, зокрема щодо автобусного сполучення між населеними пунктами громади та із обласним центром, про надання допомоги у вирішенні питання щодо капітального ремонту дороги О-02-20-02 Капустяни-Ободівка, в межах села Савинці.
Відповідно до статті 22 Закону України “Про звернення громадян”, п.1, ст. 6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та п.6,7 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 “Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади” розпорядженням селищного голови від 03 червня 2021 року № 96-р затверджено графік особистого прийому громадян посадовими особами Тростянецької селищної ради. Графік особистого прийому доведено до відома населення шляхом оприлюднення на веб-сайті селищної ради, на стенді в приміщенні селищної ради, доведено до відома старост та інспекторів населених пунктів громади.
Здійснення прийому громадян посадовими особами селищної ради також здійснюється за попереднім записом, в онлайн-режимі через офіційний веб-сайт Тростянецької селищної ради (https://trostyanec-gromada.gov.ua). Відповідно до Закону України від 2 липня 2015 року № 577-VIII “Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції” на офіційному веб-сайті селищної ради громадяни можуть написати електронне звернення. В розділі “КОНТАКТИ” в нижньому контексті до відома громадян доведено “ФОРМУ ДЛЯ ЗВОРОТНЬОГО ЗВ’ЯЗКУ”, де вказується ПІБ заявника, адреса електронної пошти, контактний телефон, текст повідомлення.
Відповідно до розпорядження селищного голови від 19 січня 2022 року №2-аг “Про перевірку стану ведення діловодства, виконання документів та роботи із зверненнями громадян у старостинських округах” проведено перевірку в старостинських округах. За результатами перевірки доповідну записку доведено до відома селищного голови та з метою покращення роботи з документами та організації роботи із зверненнями громадян видано розпорядження селищного голови від 11 лютого 2022 року № 7-аг “Про організацію роботи з документами та роботи із зверненнями громадян в старостинських округах Тростянецької селищної територіальної громади”.
Усіма старостинськими округами проведено роботу по вдосконаленню в напрямку діловодства та розгляду звернень громадян та інформовано селищну раду.
Питання роботи із зверненнями громадян заслуховується на засіданнях виконавчого комітету селищної ради. Секретарем селищної ради, заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету ради, начальником та заступником начальника загального відділу апарату селищної ради постійно надається консультативна та методична допомога громадянам, які звертаються до посадових осіб селищної ради.
Відповідно до вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» посадовими особами селищної ради постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у своїх зверненнях. Проводиться підготовка аналітичних матеріалів щодо роботи із зверненнями громадян.
Інформація про стан розгляду звернень громадян висвітлюється на офіційному веб-сайті селищної ради.
Спеціалістами структурних підрозділів апарату селищної ради та її виконавчого комітету, виконавчих органів селищної ради заявникам надаються роз’яснення щодо піднятих питань, які входять до їх компетенції.
Питання роботи по зверненнях громадян знаходиться під постійним контролем посадових осіб селищної ради та її виконавчого комітету.
Виконавчим комітетом селищної ради і надалі вдосконалюватиметься робота по розгляду звернень громадян.