Тренінг - навчання вчителів Тростянецької громади з реалізації програми підвищення кваліфікації учителів початкових класів «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 20.10.2023 року № 1275 «Про реалізацію програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» в Україні розпочато проведення практичних тренінгів-навчань з питань впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі та організації освітнього процесу в початковій школі в реаліях сьогодення.
29 березня 2024 року таке навчання відбулося для учителів початкових класів та асистентів вчителів усіх закладів загальної середньої освіти Тростянецької громади. Навчанням було охоплено 76 педагогів. Учителі працювали з регіональними тренерами Оленою ЛЕСІНОЮ, Людмилою МОЛОШНЮК, Галиною ГАЛЬЧЕВСЬКОЮ та Олесею КОЦ, які на практиці продемонстрували партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, траєкторію побудови взаємодії з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.
Учасники тренінгу пригадали складові ранкового кола та методику його проведення, способи об’єднання в команди, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO тощо.
Відтак діяльнісний підхід є ефективним для опанування дитиною будь-якої теми не на поверхневому рівні, а на рівні усвідомлення. Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку.
Усі блоки, які передбачає програма навчання, а саме: «Педагогічні стратегії НУШ», «Діяльнісний підхід в освіті», «Характеристики діяльнісного підходу», «Освітні розриви і втрати», «Сутність та складові поняття «благополуччя» дитини», «Проєктне навчання», успішно були опрацьовані упродовж дня з паузами на брейк-каву.
Навчання пройшло у теплій, дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.
Учасниками навчання була висловлена щира вдячність педагогам-тренерам КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» за ефективне та цікаве навчання.
Усі учасники навчання отримають сертифікати про підвищення кваліфікації в обсязі 8 год.