Як уберегти свої заощадження від телефонних шахраїв – поради від кіберполіції Вінниччини
Останнім часом шахраї дедалі частіше використовують метод підміни номера (спуфінг), щоб видавати себе за співробітників банку, державних установ чи мобільних операторів. Їхня мета – заволодіти вашими конфіденційними даними та викрасти кошти.
Як не стати жертвою шахраїв:
Не розголошуйте персональні дані – справжні співробітники банку ніколи не запитують PIN-коди, CVV, паролі до інтернет-банкінгу чи коди підтвердження.
Завершіть підозрілий дзвінок – якщо вам телефонують нібито з банку та просять надати дані, покладіть слухавку. Зателефонуйте на офіційний номер фінансової установи, вказаний на вашій картці.
Не встановлюйте підозрілі додатки – зловмисники можуть просити завантажити програми для віддаленого доступу, щоб отримати контроль над вашим телефоном.
Ігноруйте прохання перевести кошти – банк ніколи не змушуватиме клієнта терміново переказати гроші «для безпеки».
Не поспішайте приймати рішення – шахраї створюють відчуття терміновості. Завжди перевіряйте інформацію.
Популярні схеми шахрайства:
“Ваша картка заблокована” – телефонують і повідомляють про підозрілу активність, змушують назвати особисті дані.
“Вигідні банківські пропозиції” – вам пропонують “унікальний” кредит або інвестицію.
“Ви виграли приз” – вимагають оплатити “податок” чи “комісію” за отримання виграшу.
Якщо ви стали жертвою шахраїв – негайно зверніться в поліцію за номером 102.