Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини
Фахівці (консультанти) комунальної установи «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр» проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб.
Перед проведенням комплексної оцінки директор інклюзивно-ресурсного центру проводить первинний прийом батьків, визначає час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність у них таких документів:
документи, що посвідчують особу заявників;
свідоцтво про народження дитини;
інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ створюють атмосферу довіри та доброзичливості, враховують фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, тощо.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку особи;
оцінка мовленнєвого розвитку особи;
оцінка когнітивної сфери особи;
оцінка емоційно-вольової сфери особи;
оцінка освітньої діяльності особи.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах;
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів).
У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності в особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:
забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки.