Ми працюємо заради дітей - КУ "Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр"
Тут просторо, світло і барвисто.
А ще, як тільки переступиш поріг, відчуваєш неабияку любов до своєї роботи, яку просто випромінює колектив.
Сюди щодень приходять дітки, яких у суспільстві називають «з особливими потребами», та їхні батьки, аби вчитися, розвиватися, любити світ.
Коли до нас звертається чергова родина, консультанти впродовж місяця обстежують дитину. Вивчивши проблеми, упродовж 10 днів формують комплексну оцінку розвитку дитини. За цим висновком відбувається вивчення фізичного розвитку, когнітивної та емоційної сторін, навчальної частини, мовлення дитини. Відповідно до оцінок консультантів, рекомендуємо програму, за якою навчатиметься дитина та визначаємо корекційно-розвиткові заняття.
Насамперед хочемо наголосити, що найкращий вік для подолання проблем – з 3 до 6 років. Дуже важливо не втратити цей час для корекційної роботи з дитиною. Іноді батьки замикаються в собі й не хочуть розповідати про свої проблеми та негаразди. Так робити не потрібно. Інформація про послуги, які й кому ми надаємо, – конфіденційна.
Одним із найголовніших пунктів у взаємодії з дітьми є довіра. Ще на етапі попереднього обстеження дитини, насамперед звертають увагу на те, чи з’являється комунікативний контакт. Якщо дитина легко адаптується, заняття водночас може проводити 2–3 фахівці. Якщо ж навпаки, намагаються працювати індивідуально, поетапно.
У людей є стереотипне уявлення, що в ІРЦ займаються з тими, хто має «тяжкі» порушення. Це не так. Ми працюємо з різними дітьми. Крім того, підтримуємо батьків, радимо, стимулюємо. Деякі батьки звертаються тільки за комплексною оцінкою, аби встановити загальний індивідуальний рівень розвитку дитини. Більшість приходить із дітьми для корекційно-розвиткових занять.
Під час попереднього обстеження та на перших заняттях обов’язково є батьки, аби вони теж бачили, який вид діяльності ми даємо, які завдання виконує дитина, як реагує, що може…. Після кожного заняття ми даємо рекомендації, пояснюємо, розповідаємо, що дитині вдається, а що треба розвивати і як це краще зробити. Батьки на це зазвичай дуже позитивно реагують, багато хто продуктивно працює вдома, розвиваючи навички.
Батьки налаштовані позитивно, дітки теж дуже задоволені.
Іноді діти навіть не хочуть завершувати заняття, адже ми проводимо їх , в легкій інтерактивній, ігровій формі. Нам теж дуже подобається працювати. Наші діти дуже позитивно налаштовані, вони хочуть ходити до ІРЦ, займатися.
Готуючись до кожного заняття, ми стараємося зробити так, щоб вони були не відірвані від життя, мали практичне застосування. Дуже тішить, коли щось дитина не могла зробити, а за два–три заняття вже може. Це той ресурс, який повертається. Хочеться ще більше працювати, а ми працюємо , саме заради дітей.
У нас немає батьків, які після завершення заняття зачиняють двері й забувають про те, що тут робили. Усі активно співпрацюють із фахівцями.
КУ "Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр"